Как да маркетираме на поколението Y?

В предишния пост се опитахме заедно да нарисуваме портрет на клиентите от поколението Y – това са всички, родени между 80-те и 90-те години. Те са вече са между 20 и 30 годишни и играят активна роля на пазара, засега главно като потребители.

И тъй като времето си върви, скоро ще започнат активно да се включват и в създаването на продукти. И двата факта ще станат причина за големи промени в начина на маркетиране и продажба. Или вече са?

Как да маркетираме на поколението Y?

Дизайнът е царица!

Тъй като са страхотни естети, клиентите от поколението Y ценят авангардния, необичайния, стилния дизайн на продуктите. Не можете да ги привлечете с остарели форми, безцветни опаковки, стандартни кутии.

Залагайте на новото, екстравагантното, грабващото вниманието. Ако нямате човек, който се занимава с продуктов дизайн или индустриален дизайн в екипа си, потърсете си бързо… най-добрия. Ако имате пари – наемете си най-добрата агенция за подобна услуга!

Но съдържанието е цар!

За съжаление, претенциите им не свършват до дизайна. Няма да се подлъжат само по ефектната опаковка, по страхотния сайт, по външния вид. Ако продуктът ви не съчетава най-добрите характеристики с най-прекрасния дизайн, просто нямате шанс да грабнете сърцата на поколението Y!

Обмислете внимателно характеристиките на продукта си. Опишете ги едновременно грабващо и подробно, за да обясните, че им предлагате най-доброто (но не твърде подробно, защото те нямат навика и времето да смилат голямо количество писана информация). Не експериментирайте с нови продукти и услуги, преди внимателно да сте проучили най-добрите на пазара. И преди да сте се допитали до безсърдечното мнение на тези взискателни и безкомпромисни Y-потребители!

Заложете на егото

В какъвто и сектор да работите – стоки за бърза консумация, луксозни продукти, индустриално оборудване или интелектуални продукти, вие ще се сблъскате с невероятното его на това поколение. Това са най-големите индивидуалисти на света!

Ако ще са директни потребители на продукта, трябва да са убедени, че ще го ползват предимно сами или ако го споделят с някой, ще им доставите страхотна емоция, възможност за индивидуална изява, незабравимо преживяване! Ако е туристически продукт, няма да се задоволят със стандартен маршрут или средна класа хотел. Всичко, което ще преживеят, ще трябва (вече не знам дали искат, но задължително го правят) да споделят след това с приятели, да блеснат, да се похвалят! Ако това е обучение, постарайте се материалът да им носи възможност за бързо професионално издигане. Предложете ценен сертификат, включване в професионална общност, персонални контакти. Не просто учебен материал и добър лектор. Задачата ви никак не е лесна.

Дайте им възможност да пробват… и приемете решението им, каквото и да е то

Те обичат да тестват, да изпитат бързо продукта. Дайте им тази възможност. Ако продавате колела, дайте им велосипеда за една седмица, снимайте ги на него с приятелка, изпратете им снимка по мейла или направете състезание за най-бърз потенциален клиент. Нещо, което едновременно да ги заинтригува и да им даде възможност да блеснат! Ако предлагате дигитални фотоапарати (то вече май други и не се продават?), направете еднодневен тест на продукта със състезание за най-страхотни парти-снимки – тук те ще се проявят, не се съмнявайте… И бъдете готови да поемете риска от връщане на продукта. Това е животът и ние трябва да се учим да сме като западно-европейските фирми. Защото иначе Y-клиентите просто ще си купят продукта оттам, а те пътуват много повече от нас, уверявам ви.

Ако още не маркетирате в интернет, крайно време е да започнете

Те не четат вестници, не гледат телевизия, не слушат радио – това вече не ви ли плаши? За какво плащате пари за стандартна реклама? Те са от сутрин до сутрин, 24 х 7, с мобилния си приятел (който в никакъв случай не може да бъде наречен просто “телефон”) или в мрежата. Общуват с гаджетата си повече в мрежата, отколкото наяве. Пращат виртуални цветя, вместо да подаряват истински. Дори обувките и парфюмите си пазаруват в мрежата. Чудите се защо оборотите на магазините ви падат? Сигурни ли сте, че вината е само в кризата?

Променете се вие, за да не изчезнете от пазара. Между другото, още имате възможност да се включите в първото онлайн обучение на български език “Летящ старт в интернет маркетинга”. Ако използвате промокода на банера горе вдясно, ще получите и специална цена!

За да спечелите на своя страна Y-клиентите, научете се да маркетирате така, както те искат!

:)

Ще се радвам да споделите и вие вашите идеи как да прелъстим поколението Y