Най-бързите методи за стартиране и развитие на успешен онлайн бизнес?

Хората, които решат да се откажат от работата си „от 9 до 5”, за да стартират онлайн бизнес, почти винаги го правят с цел да постигнат успех не само в него, но и в живота. И въпреки доброто им намерение обаче, това не винаги означава, че те имат истинското разбиране за всичко, което е необходимо да направят преди да го постигнат.

Въпреки че всеки има големи мечти и надежди, когато започва собствен бизнес, истината е, че повечето стартъпи в България фалират още през първите 5 години, заради некачествено управление и стратегия.

Имайки предвид това, в тази статия ще ви предоставим 3 съвети, които, ако бъдат спазени, несъмнено ще направят бизнеса ви успешен.

Започнете с голям капитал


Откажете се от илюзията, че можете да “стартирате бизнес с малка първоначална инвестиция и когато той заработи, да започнете да инвестирате повече средства”. По този начин бизнесът много вероятно никога да не заработи, а вие само ще сте изхвърлили времето и парите си на вятъра.

Най-успешния начин за стартиране на собствен онлайн бизнес е с висок капитал, който можете да сте сигурни, че ще покрие всичките ви разходи по него за година напред. Това включва и цените за изработка на сайт и последваща поддръжка, дигитална реклама, SEO оптимизация, офис или складово помещение и заплатите на необходимия персонал. Можете да изчислите колко ще струва всичко това за период от една година и след това да добавите още 30% отгоре. Така си гарантирате, че ще можете да се справите дори, ако се появят и подводни камъни, а те със сигурност ще го направят.

Високият капитал ще ви помогне да не изпаднете в ситуация, в която средствата ви за развитие не стигат. Ако елиминирате този проблем още в началото, няма да ви се наложи и да пестите пари за сметка на бизнеса си, а това от своя страна ще поддържа бърза скоростта му на развитие.

Заложете на качество, а не на количество


След като вече сте основали своя онлайн бизнес, идва моментът за старт на продажбите. Колкото по-високо е качеството на обслужването и предлаганите от вас стоки, толкова по-добра ще бъде и репутацията на бранда ви. Запомнете, че след време тя ще бъде една от главните причини клиентите ви да останат лоялни, а също и да предпочитат или избягват марката ви.

Отделете необходимото време и поискайте обратна връзка от тях. Така ще придобиете ясна представа за нивото на обслужването и продуктите ви, което ще ви даде насоки какво е необходимо да подобрите. Научете се да приемате критиката градивно и да се вслушвате в нея. Все пак за много хора, най-голямата мотивация за израстване е обратната връзка от най-недоволния клиент.

Разберете как работят онлайн бизнесите и не пропускайте дигиталните услуги


Друга грешка, която много търговци допускат е илюзията, че поръчките ще започнат да валят веднага след като приключи изработката на сайта им. Това далеч не е така. Дори уебсайтът да бъде направен от професионалисти, той пак има нужда от дигитални реклами и оптимизация, за да бъде открит от потенциални клиенти.

Пускането на реклами в социалните мрежи и търсачките е най-бързия начин да получите качествен трафик (потребители, които имат интерес към вашите продукти и биха направили поръчка) към сайта си докато тече процесът на оптимизацията.

SEO оптимизацията от своя страна е по-дълъг процес, но резултатите от нея са много по-дълготрайни, за разлика от тези при рекламите, които приключват веднага щом свърши рекламния бюджет. Тя е свързана с класирането на сайта ви на по-предни позиции по релевантни ключови думи в търсачките. 85% от потребителите намират необходимите услуги или продукти още на първата страница в Google и за тях търсенето приключва там. С качествена оптимизация за период от 6 до 12 месеца, сайтът ви ще успее да се класира на нея, а трафикът, който ще получите от там, ще ви носи поръчки всеки ден.

С коя от двете услуги е по-добре да започнете, когато стартирате нов онлайн бизнес? И с двете. Така си гарантирате максимално бърз успех още от самото начало.