Този въпрос се отнася, разбира се, за фирмен блог. Често у нас се използва изразът “корпоративен” блог, но всички си знаем мащабите и затова аз по-скромно наричам този специфичен и мой любим маркетингов инструмент “фирмен”.Още преди 3 години, когато започнахме да списваме Маркетинг Буркан, с колегата ми по блогване – младата надежда на дигиталния маркетинг Димитър Николов в , ние лансирахме идеята, че блогът е един много удачен инструмент за маркетиране. Това беше един от първите постове тук .
Сигурно си спомняте и че и двамата с Димитър сме в авторския екип на безплатната е-книга „Блогопедия“ , която бе написана от дванадесет от най-популярните български блогъри и която си остана уникален проект в нашето онлайн пространство. Тоест, ние сме пристрастни и както сме споделили в Блогопедия – блогването е нашето ДАО.
По това време може би бяхме сред пионерите, които твърдяха подобно нещо в България. И наистина, бяхме твърдо убедени в предимствата на онлайн маркетинга. Днес, аз специално, след като вече имам над тригодишен опит в личното и фирменото блогване, мога да дам по-балансиран отговор на въпроса “Заслужава ли си да имаме блог?”
Не, не се предавам и не остарявам. Просто с течение на времето и натрупвайки стаж в блогването, се опитвам да видя различните гледни точки, плюсовете и минусите на този маркетинг инструмент.
Един познат бизнесмен ми сподели, че е започнал блога си с много надежда и го е развивал с постоянство, но следейки посещаемостта на страницата си, наблюдава, че с времето резултатите са категорични. Хората идват, стоят много малко в блога и отиват на страницата с цените. Голяма част от посетителите пък изобщо не стигат до блога… Почти няма нови клиенти, които са му се доверили благодарение на фирмения блог… Интересни наблюдения.
Защо се е получило така? Дали наистина винаги и във всеки бизнес е полезно да се поддържа фирмен блог?
Защо си заслужава да имаме фирмен блог?
Ето само няколко от най-важните предимства:
- Един от най-евтините маркетинг инструменти
- Ваша собствена фирмена медия, която можете да използвате за най-различни цели
- Лесна измеримост на резултатите
- Възможност за позициониране на екипа на фирмата като знаещ и можещ
- SEO-ефект – редовно поддържан, фирменият блог ви дава чудесна откриваемост в търсачките, на цена несравнима, с тази на AdWords
- Интерактивност – средство за активно и пълноценно общуване с посетителите на блога (да се надяваме, че те са част от целевата ви група клиенти)
Съществременно, има и трудности… както всяко друго нещо в живота.
Кои са затрудненията да поддържаме фирмен блог?
- Изисква се непрекъснато, почти ежедневно усилие и влагане на време
- Изискват се компетентни, интелигентни и чаровни блог-администратори (продължавам да твърдя, че е изключително голяма рядкост успешното outsourcing блогване)
- Посетителите на блога трябва да бъдат част от целевата група клиенти, в противен случай можете да си блогвате, колкото си искате, но резултатът ще е слаб
- Трябва да имате план за блогването – не може да отстреляш дивеч, без да знаеш в коя посока пускаш патроните
- Блогът трябва да се популяризира, особено в началото това иска ресурси и правилна стратегия
- Блогът трябва да се съчетае с другите маркетинг проекти
- Ако конкурентите ви вече са направили популярен фирмен блог, ще ви бъде много трудно да привлечете техните читатели към вашия…

Сигурна съм, че ще се сетите за повече от 6 причини да имаме фирмен блог. Ще се радвам да ги споделите с мен и с читателите на Global Markets.