Повечето компании имат корпоративен блог, просто защото се чувстват задължени да го имат. Маркетинг отделите им публикуват нови постове веднъж на месец за пред шефът, който дочул от свой познат, че блогът бил златна мина за посетители и чудотворно намалявал разходите за реклама в интернет, дори ако въобще не го поддържаш. Резултатът от тази често срещана практика са безполезни фирмени в блогове с малко случайни посетители и почти никакви коментари. С други думи, нищо повече от загубено време и похабени ресурси.
Нека разбием някои митове за корпоративното блогване.
Блогът не е магически източник на посетители
Подходът направи го и хората ще дойдат сами не работи.
Блогът прилича много на онлайн магазин. Не можете да изложите стока в обикновено помещение със затъмнени прозорци и обикновена врата, очаквайки някой да влезе. Трябват ви добър интериорен дизайн, надписи, качествена стока, група редовни клиенти и реклама.
Грешката на повечето компании е, че възприемат блоговете като източник на посетители. Но за да намерите голямо количество посетители, трябва да споделяте редовно стойностна за тях информация, да изградите общество, което редовно коментира и участва в дискусиите на споделените от вас идеи в блога. Трябва да действате като блогър.
Как ще подходите към постовете?
Както всеки маркетингов процес, блогването изисква планиране, анализиране на резултатите и оптимизиране. Създайте стратегия за публикуване на съдържание. Пишете нови постове поне два пъти седмично, а ако нямате човешките ресурси да го направите, наемете компетентен външен блогър, който да пише по темата вместо вас. Цените за наемане на външни блогъри не са високи и инвестицията определено си струва. Имате избор от цялата българска блогосфера.
Създайте рубрики, в които персоналът ви редовно да споделя съвети, новини и информация с редовните и потенциалните ви клиенти. Ако сте собственик на уеб дизайн агенция, нека програмистите ви пишат веднъж седмично за кодиране на уебсайтове. Дизайн екипът ви ще споделя пък съвети и опит с реални клиенти как сайтовете да изглеждат по-добре и да бъдат по-използваеми.
Блогът е място за изява и общуване. Позволете на най-можещите хора от компанията ви да изпъкнат в рубриките, давайки съвети и водейки дискусии с посетителите. Два часа на седмица са повече от достатъчни.
Ако сте агенция за интериорен дизайн, покажете снимки на последни проекти, снимайте видео с доволните клиенти, споделяйте идеи как всеки може да освежи дома си с едно цвете, нова маса или добре подбрани цветове на тапетите и пердетата.
Придайте човешки облик на фирмата си
Уебсайтът показва какво можете. Блогът споделя какви сте – като колектив от хора, като умения, като екипен дух, разбирания и нагласи за начина ви на работа, като отношения с клиенти. Споделяйте какво можете, какво правите и какво обичате да правите. И превъзмогнете факта, че ако блогът ви е добър, конкурентите ви ще го четат. Защото в същност ще сте тези, които водят парада и тенденциите.
Снимки, празници, рождени дни и щастливи поводи само ще помогнат на клиентите ви да ви опознаят и да задълбочат връзката си с вашата компания.
Спасява ли блогът от разходи за онлайн реклама?
Ако гледате на фирмените блогове само като спасителен пояс от разходи, по-добре се пробвайте колко добре можете да плувате.
Корпоративният блог е инвестиция на пари, време и ресурси. Но ако е внимателно обмислена, дългосрочна и добре направена, възвращаемостта ще е голяма. Стига да гледате на своя блог като блогъри, вместо като корпорация, ще пожънете успех и ще бъдете една стъпка напред пред конкурентите си като компания с видим дух и добре позната на всеки от нишата експертиза.