Маркетинг

Компаниите, които създават успешни продукти

Като индивиди ние, българите, имаме голям потенциал  – мислим бързо, отворени сме към света и към технологичните новости, упорити и амбициозни сме. Доказваме качествата си като ценни служители в частния сектор навсякъде по света. Но не са много българските частни фирми, които за двадесет години съумяха да създадат и наложат свои продукти на нашия пазар. …

Компаниите, които създават успешни продукти Read More »

Кои компании са успешни в маркетинга?

Кризата обръща представите ни за света, за позволеното и непозволеното, за смисъла на бизнеса, за глобализацията, финансирането на бизнеса и печалбите… Някои хора смятат, че старият маркетинг умря и сега идва новият, по-модерен, по-ефективен, по-по-най маркетинг…Искам да ви кажа, че аз не промених представите си за маркетинга по време на кризата. Напротив, кризата ми доказва …

Кои компании са успешни в маркетинга? Read More »

Къде отидоха лидерите?

Лидерите се скриха някъде. Лидерите обичат да са такива, когато животът е прекрасен, а бизнесът – успешен. Когато има много работа или нещата не вървят така, както трябва, лидерите отиват някъде далече… В търсене на един свестен лидер, аз бих работила с удоволствие със и за лидер, който: Не приравнява думата “екип” с думата “аз”, …

Къде отидоха лидерите? Read More »

За кой български бизнесмен учат в Харвард?

Сигурно усещате, че от известно време имам затруднения с вдъхновението. Предполагам,че ви липсва. И на мен – също, повярвайте ми! Ето че днес ви предлагам един вдъхновен пост за компенсация. Разказ за човек, който винаги ме е възхищавал… И така, на въпроса – знаете ли проектите на кой българин се изучават в Harvard Business School? …

За кой български бизнесмен учат в Харвард? Read More »

Факторът време в мениджмънта

През последните няколко седмици няколко пъти разговарям с познати, които кандидатстват за позицията на специалисти по маркетинг и продажби. Независимо дали позицията е експертна или мениджърска, всички споделят, че бъдещите им шефове очакват от тях високи резултати бързо. Това е чудесно – че българските бизнесмени се замислят върху необходимостта от ефективна работа на персонала. Но …

Факторът време в мениджмънта Read More »

Особености на маркетинга през 2019

Маркетингът през 2019 година просто трябва да бъде различен. Кризата, която вече притисна и българските клиенти – индивидуални и корпоративни, както и неочаквано сполетелия ни газов проблем, ни налагат да мислим как да направим нашия маркетинг по-бърз, по-креативен, по-резултатен? 1: Маркетинг с по-малък бюджет Първото, от което българските компании започват да спестяват, са средствата за …

Особености на маркетинга през 2019 Read More »

Маркетингът и растежът на фирмата

Фирмата е като жив организъм – появява се, развива се и се променя… Много фирми успяват да устоят на кризите и трудностите, на промените в изискванията на пазара, в клиентското поведение, в технологиите. Други изчезват – биват поглъщани или загиват, и това е естествен завършек на живота им. Фирмите, връстници на промените в страната, са вече на 20 години. За 20 …

Маркетингът и растежът на фирмата Read More »

Как да използваме клиентски профил?

Цената на вашите продукти или услуги е инструмент, чието умело използване може да привлече клиенти и да ви помогне да увеличите продажбите. Ако сте начинаещ в бизнеса, направете задълбочен анализ, преди да вземете решение за цените си. Ако имате дълга бизнес история, правете периодичен преглед на цените си – това ще ви помогне да идентифицирате възможности за увеличаване на …

Как да използваме клиентски профил? Read More »

Маркетинг на проекти

Чувам ви как казвате – е-е-е, Поли вече прекалява… Маркетинг по български, маркетинг зодиак, маркетинг на зъболекарите и учителите… а се пък – и маркетинг на проекти. Има ли такова животно? Как научих за маркетинга на проектите? За първи път чух за маркетинг на проектите преди 5-6 години. Тогава отговарях за маркетинга на фирма, която …

Маркетинг на проекти Read More »

Тайните на добрия маркетинг план

ъпреки очакванията за една по-трудна бизнес година, кризата е предизвикателство за маркетьорите и за техните фирми, което може да донесе нови възможности. Нали и древните китайци обозначават с един и същ йероглиф „криза” и „възможност”. За да можем да се възползваме от тях, ни трябва добър план. Планирането е една от тайните на успешния маркетьор. …

Тайните на добрия маркетинг план Read More »