Следете на живо развитието на SEO конференция 2010, която се провежда днес (11 юни 2006) в Интер Експо Център.
Димитър Николов ще представи накратко втората част от събитието.
The Buying Cycle & Google AdWords, Александър Георгиев, 14:00 – 14:45
Александър Георгиев е част от рекламната агенция Advertise BG Ltd.
Маркетингът на търсенето постоянно се променя. Потребителите използват търсачки по все по-усложнен начин. Работата на маркетинг специалистите е да се пригодят към тези промени. Лекцията бе разделена на две части – теоритична (какво представлява цикълът на купуване) и практична (как се прилага наученото от лекцията с инструментите на Google Adwords).
“Buying Cycle представлява стандартен процес, през който организации и потребители минават, когато закупуват продукт или услуга.” Накратко, започваме от интерес, продължаваме с проучване, правим решение и съответно покупка.
Само 9% от потребителите ползват търсачки във фазата на интерес. Повечето от тях получават информация от офлайн медии.
В периода на проучване, клиентът започва да търси информация за продуктите, техните производители, спецификациите и цената. Тук търсачките играят най-активна роля. Около 70% от потребителите ползват търсачки тогава. Затова подборът на правилни ключови думи е наистина важен. Оказва се, че хората започват да търсят все по-специфично, използвайки таргетирани ключови думи. Но това не означава, че не трябва да използваме общи думи, казва Александър Георгиев.
Решението е момента, когато човекът е събрал достатъчно информация за своята покупка и прави избор от кой доставчик или производител да закупи. Решението отнема време и не става на секундата.
Цената наистина има значение. Колкото е по-висока цената, толкова по-бавно се взема решението, открива проучване на американския пазар.
За да създадете интерес, използвайте Google Adwords с общи ключови думи и опитайте с реклама в YouTube, съветва Георгиев в презентацията. Ако целите повече покупки на по-ниски цени, използвайте дълги таргетирани ключови думи.
С интересна презентация и средни презентационни умения, Георгиев сподели за новия инструмент на Google – Google AdWords Remarketing. Вече можете да показвате различни рекламни послания на хора, които са посетили вашия уебсайт. Полезно е за специални промоции и отстъпки на запознати с продуктите ви потенциални клиенти.
Видове ефективност в интернет рекламата, Мартин Попов, 15:00 – 15:45
Мартин Попов от дигиталната агенция Interactive Share цели да направи дискусия в своята презентация за ефективността на онлайн рекламата.
Онлайн рекламата в България е в трагично положение, казва Мартин. И от компаниите в бранша зависи дали това ще се промени. “Отдавна мина времето, когато уебсайтовете бяха като рекламна визитка или просто като рекламна брошура.”
CTR (click through rate или колко пъти е кликнато върху вашия банер) не е единствения показател, по който се измерва успеха на една интернет кампания. В последните години CTR погресивно намалява, защото онлайн потребителите са свикнали с банерната реклама. Ако селектирате правилните медии и правите креативни кампании, можете да се преборите с това.
Основните видове онлайн реклама в България:
- скъпа реклама в добри сайтове
- реклама на клик (Google, Facebook, Etarget, Dir.bg)
- маркетинг в социални мрежи
- мейл маркетинг
- партньорски маркетинг
Партньорският маркетинг е един от най-големите канали за печелене на пари от обикновения човек. Огромна сила може да се отприщи от обикновения потребител, ако той навлезе по-стремително в нашенското онлайн пространство. Email и affiliate маркетингът тепърва ще се развиват.
При рекламата на клик Мартин препоръчва да се вгледате във възвръщаемостта на инвестицията (ROI). Следете действията – продажби, регистрации, абонаменти, downloads, разпространение чрез социални бутони, поканени приятели или съответните цели на кампанията.
Изключително малко кампании се реализират чрез маркетинг на социалните мрежи, казва Мартин. “В България няма откъде да се научите да го практикувате, а единствения начин да го направите е на гърба на клиентите ви.” Експериментирайте с него, но без да влизате в прекомерни разходи без възвръщаемост.
Ефективността на една интернет кампания може дори да се измерва във времето, прекарано от потребителите във вашия уебсайт. Ако желаете потенциалните клиенти да се запознаят с продукта ви, тогава може би ще целите над 5 минути престой, казва Мартин с похвални презентационни умения и интригуващ тон на гласа. Определено личи, че е упражнявал лекцията.
Като заключение сподели посланието “надявам се във всичко, което правите, да търсите някаква ефективност, която можете да постигнете.”
Зададоха се многобройни интересни въпроси, липсваше колебанието на публиката от предишната презентация, а Мартин отговори подробно и информативно с примери от българското интернет пространство. За жалост повечето бяха илюстрации на какво не трябва да се прави.
От оптимизация за машини и алгоритми към оптимизация за хора, Мартин Линков, 16:00 – 16:45
Мартин поставя акцент върху оптимизацията за хора, не само за търсачки.
Потребителите преминават от консуматори на съдържание до създатели на съдържание, благодарение на социалните мрежи и уеб 2.0 като цяло. Оптимизаторите за търсачки на бъдещето ще има нелеката задача да търси най-подходящото съдържание, което да подреди, достави в усвоим формат, който да стигне до крайния потребител, казва Линков.
Презентацията набляга изключително върху примерите и по-малко на теорията, хубаво е разнообразието в стила на поднасяне на информацията.
Вие трябва да намерите златната среда между споделяне и претрупване с информация на таргетираната публика, за да не я прогоните с прекомерно много съобщения.