Пазаруването онлайн с умерено бързи темпове започва да се превръща в много по-желана опция от физическото пазаруване. Предвид спецификите на модернистичния свят, това е все по-разбираемо. На първо място няма как да не споменем дефицита на време. Животът в големия, а дори и малкия град е доста забързан – работни задължения, пътувания, плащане на сметки, грижа за семейство и деца, поддържане на добър социален живот и какво ли още не, се изисква постоянно от ежедневието. Пазаруването започва да става не просто лукс, а излишен разход на енергия, който имаме желанието да вложим в нещо друго. Ето защо хората предпочитат да пазаруват вечер на дивана, докато си почиват с чаша вино в ръката. Онлайн пазаруването започна да се използва дори за хранителни стоки, а за дрехи, аксесоари, мебели и др. нужни за дома неща, е влязло в употреба много отдавна.
7 Работещи идеи за онлайн магазин
Каква е дефиницията за електронен магазин
Цитираме точното определение според НАП: „Електронен магазин“ е интернет-сайт, чрез който се извършва продажба на стоки/услуги чрез сключване на договор от разстояние по чл. 45 от Закона за защита на потребителите и който има вградена функционалност за избор, включване и изключване на стоки/услуги в потребителска кошница, за въвеждане на информация за купувача, адреса на доставка и за избор на метод за плащане.

Какви са предимствата на онлайн търговията
Накратко ще обобщим горната дефиниция за „електронен магазин” – това е физически магазин изцяло преместен в онлайн пространството. Тази екстра обаче ни дава множество предимства.
Например, за Х време сме способни да разгледаме много повече артикули – да видим снимки от всички ъгли, да се запознаем с характеристиките им, с кратко описание за тях, какво производство са, каква гаранция ни дава производителя и накрая каква е цената. За същото време във физически магазин няма да имаме възможността да разгледаме и половината от стоката, а още по-малко да научим толкова много неща за нея. Разглеждането на различните артикули онлайн позволява и по-трезво да сравним и преценим кое е по-добро. Отваряме няколко възможности в отделни раздели и в реално време сравняваме характеристиките им. До тук се убедихме, че времето като ценен ресурс е изцяло съхранено в наша полза. Това се случва и с времето за плащане – няма дълги опашки, няма чакане на продавач-консултанта, няма пренасяне на чанти до дома ни. С няколко кликвания от мишката сме закупили и платили електронно, като стоката може да бъде доставена до дома ни.

Друго голямо предимство е изборът, който ще получим. Ако отидем в търговски център, трябва да се задоволим с магазините, които са налице. Ако отидем в определен магазин, със стоката, която предлагат. Не така стоят нещата в електронното пространство. Тук можете да разгледате голям набор от неща от различни електронни магазини преди да се спрете на нещо конкретно.
Удобството е последното предимство, за което ще споменем. Може да пазарувате на път за работа в метрото, в обедната почивка, през уикенда, докато сте на екскурзия или вечер преди да заспите.
Разлика между счетоводство на онлайн магазин и физически
Тази тема е още непозната сред младите онлайн предприемачи в страната ни, а от друга страна се оказва, че законите в различните държави понякога третират тази сфера по различен начин. В България счетоводството или иначе казано административните задължения на електронен магазин и физически такъв, са абсолютно еднакви. С други думи, каквото правят едните, това правят и другите. Разлика има в две посоки: едната е, че клиентът във физически магазин присъства в реално време и плаща непосредствено. Клиентът на онлайн магазин плаща през някаква сметка или куриерска фирма. Именно това е и втората разлика, че при онлайн покупките сделките могат да стават по различни канали. ДДС-то., което се облага на стоките, закупени чрез е едно и също с това, което се облага на цената във физически магазин.
Повече за счетоводството на онлайн магазин може да отриете тук: https://accountinganswer.bg/schetovodstvo-na-online-magazin/

Онлайн търговия нова тенденция на пазара
Младите хора, които навлизат на пазара на труда или са в него от няколко години, са амбицирани да създадат нещо свое. Забелязва се, че младото, ново поколение, носи по-силен дух на индивидуализъм, кариеризъм и готовност за риск, в сравнение с по-възрастните поколения. Това да продаваш онлайн е един често срещан опит на тях да създадат нещо свое и да имат собствен бизнес. Не може да се отрече, че е една добра крачка към разрастване на нещо по-голямо, ако евентуално идеята е добра и срещне пазар. Всичко може да се реализира лесно и с малък наличен материал. Изисква се упорство и високи познания в маркетинга, за да се постигне нещо значимо обаче. Хубаво е да знаем, че колкото и лесно да ни се струва отстрани, онлайн пазаруването е преди всичко бизнес, и като такъв е трудно да бъде управляван, да се разраства и да добие популярност. Въпреки това с развиване на определени личностни и професионални качества, ако имаме достатъчно амбиция да постигнем нещо, няма нищо невъзможно. Последен съвет е също и да се проучи пазара, какво се предлага най-много, какво се купува най-много, от какво има нужда, а реално се предлага малко и т.н.
Особености при счетоводство на онлайн магазин
- Извършване на чести проверки от органите следящи онлайн търговията в България
- Поради множеството особености и изменения в законите е важно да изберете опитен счетоводител с опит в онлайн търговията
- Нужна ли е регистрация по ЗДДС при използване на услуги от Google и Facebook
- В България голяма част от онлайн търговията се разплаща, чрез наложни платежи, което усложнява допълнително осчетоводяването на онлайн магазина
- Специфични изисквания от НАП свързани с наредба H18
Източник: Accountinganswer